Meditatie Oefeningen

 

Menu

Introductie

Meditatie oef. 1

Meditatie Oef.  2

   

 

De basis voor alle meditaties

Zoek een plek op waar jij je thuis voelt en waar je niet gestoord kan worden.
Of trek je eigen even terug naar de slaapkamer en vraag of men je niet wilt storen.

Zorg dat je niet gestoord word door de telefoon , deurbel en alle andere waardoor jij word afgeleidt.

Zet een rustig muziekje op, waar jij zelf rustig van wordt.

Je kan eventueel een wierookstokje branden, zoals lavendel, wat heel ontspannend werkt, of als je al wat verder gevorderd bent in het spirituele dan een wierookstokje van Rose.
En natuurlijk ook een klein theelichtje voor de wereld om jou heen en voor jou zelve.


Zorg dat je je schoenen uit hebt, en beknelde kleding los hebt zitten.

Ga dan rustig zitten, of liggen, in de houding die jij het fijnst vindt.


DE OEFENING:

Probeer ontspannen te liggen of te zitten, en haal diep adem en hou deze vast onder in de buik. Doe dit 3 keer achter elkaar, rustig aan.
Zeg bij iedere ademhaling in jou zelf : Positief In.
En bij iedere uit ademhaling : Negatief Uit

( voor de gevorderde kan je tijdens het vasthouden van de adem alle negatieve energie in je lichaam verzamelen en dan uit blazen )

Laat de muziek rustig tot je door dringen.

Volg het ritme van de muziek.

Ga dan in gedachten naar je hoofd toe, en masseer deze.
Ga hierna naar het gezichtsvlak naar de ogen, neus, mond, wangen en de oren.
Hierna naar de nek, de keel , de schouders, de armen, en zo naar de handen en vingers toe.


Dan ga je terug naar de keel en masseer je vanaf je keel tot aan de heup je lichaam.  Vergeet vooral je buik niet.

Daarna ga je naar de bovenbenen, en masseer deze ook, zo door naar de knieen, de onderbenen, de enkel en de voeten en de tenen.


Als je je gehele lichaam hebt gemasseerd in gedachte, haal je nog een drie keer diep adem,

Laat de muziek tot je door dringen, en blijf vooral rustig door ademen.

Luister naar de muziek, ruik de geur van de wierrook.

En laat je gedachten gaan. er kan je niets gebeuren .

Als je denkt klaar te zijn, beweeg je rustig je leden maten, je vingers , je nek, en open je rustig beide ogen.

Welkom thuis. .

 



Wat leuk is om de dingen die je hebt ervaart tijdens deze meditatie eens op te schrijven.

Het kan zijn dat je dingen hebt gevoelt of zelfs gezien hebt.

Mocht je vragen hebben betreffend deze meditatie oefening, vraag het ons dan gerust.

Je kan ook een persoonlijke meditatie als MP 3 ontvangen van Bianca Linnenbank

 

MUZIEK     AANRADERS :

Medtatie oefeningen
Natuur geluiden

CD:
Ad visser: Brain Sessions
Oliver Shanti: Medicine Power 
                                         

                                         

 

 
   
  visits